Ανακοινώσεις Περιφέρειακης Ενότητας Ιθάκης

Επιστολή Αντιπεριφερειάρχη Σ. Γαλιατσάτου προς Ανριδήμαρχο Κέρκυρας Β. Καβαδία για το θεματικό πάρκο του Οδυσσέα.

Επιστολή Αντιπεριφερειάρχη Σ. Γαλιατσάτου προς Ανριδήμαρχο Κέρκυρας Β. Καβαδία για το θεματικό πάρκο του Οδυσσέα.

Αγαπητέ μου Αντιδήμαρχε Παιδείας και Τουρισμού της Κέρκυρας, φίλε Βασίλη

Δυστυχώς δεν μπορώ να παρευρεθώ  στη σημερινή συνάντηση περί “τον Μύθο του Οδυσσέα”, λόγω ανελαστικών υποχρεώσεων μου εκτός Κέρκυρας.

Γι αυτό και γράφω τις παρακάτω σκέψεις μας περί το θέμα.

Κατά πρώτον από πλευράς στρατηγικής: Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος που έχει ως κεντρική ιδέα τον “μύθο του Οδυσσέα” κινδυνεύει να λειτουργήσει αντιπαραθετικά και μη συνεκτικά, στον βαθμό που δεν λαμβάνει υπ όψη του τις ιστορικές καταγραφές και την στενή σχέση του μύθου με πολλές περιοχές του Ιονίου και ιδιαίτερα την Ιθάκη.

Κατά δεύτερον από πλευράς “αγοράς και marketing”: Η πρότασή σας για τη δημιουργία μιας σειράς θεματικών προϊόντων με βάση τον Οδυσσέα και τον Όμηρο, είναι ενδιαφέρουσα και θα είχε κυρίαρχη θέση στην περίπτωση του σχεδιασμού της τουριστικής ανάπτυξης στην Περιφέρειά μας εκ του μηδενός.

Όμως, έχουμε μια ήδη ώριμη τουριστική οικονομία με συγκεκριμένη προσφορά, που απευθύνεται σε συγκεκριμένες αγορές. Τα υφιστάμενα χαρακτηριστικά της παρούσας προσφοράς και ζήτησης για το τουρισμό στην ΠΙΝ, θα πρέπει να αποτελέσουν ένα αρχικό φίλτρο και μπούσουλα για τα οποιαδήποτε επόμενα βήματα. Η ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού κρίνεται αναγκαία και επιβεβλημένη όταν αφενός μεν υπάρχει ικανή ζήτηση για μια νέα μορφή θεματικού τουρισμού αφετέρου δε, είναι οικονομικά εφικτή και συμφέρουσα η ανάπτυξη αυτής της μορφής;;

Για παράδειγμα, η πολύ ενδιαφέρουσα θεματική παράθεση των ομηρικών στίχων είμαστε σίγουροι ότι είναι ελκυστική σε ποσοτικά ικανή πελατεία;;

Έχουμε καταγράψει τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες ανάπτυξης και καθιέρωσης της ομηρικής κουζίνας;;

Θεωρούμε ότι η σημερινή γαστρονομική προσφορά μας έχει λύσει τα άλλα της προβλήματα και μπορεί να διεκδικήσει ένα τόσο υψηλού επιπέδου και απαιτητικό branding;;

Πολύ ενδιαφέρουσα επίσης η αναφορά για τη χρήση του ονόματος του Οδυσσέα σε εμπορικό επίπεδο μέσω branding διάφορων προϊόντων.

Αυτό εμπίπτει στις δράσεις το λεγόμενου comarketing και πάνω από όλα απαιτεί μια δομή, η οποία θα παρακολουθεί ή και θα προτείνει τη χρήση ιστορικών ελληνικών και διεθνώς αναγνωρισμένων ονομάτων σε πολυεθνικές επιχειρήσεις.

Έχουμε σήμερα τη δομή να προσκαλέσουμε τη Honda να κάνει launch στο πολυτελές mini van της που το ονόμασε Odyssey;;;

Κοντολογίς, επειδή η ανάγνωση της κεντρικής ιδέας του προγράμματος δεν φαίνεται να υπακούει στην ευρύτητα του Οδυσσειακού μύθου, αλλά και επειδή η μέχρι τώρα διαδικασία που ακολουθήθηκε εκ μέρους σας, δεν προϊδεάζει για κοινές συνεκτικές πολιτικές στον χώρο του Ιονίου, εκφράζουμε την μέγιστη επιφύλαξη για τη σκοπιμότητα της προώθησης του προγράμματος αυτού και παρακαλούμε για την επανεξέταση του προγράμματος αυτού από μηδενική βάση.

Στη διάθεσή σας,

Μ’ εκτίμηση,

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

ΣΠΥΡΟΣ ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *